VILKEN DAG :-)

oj oj vilken dag. början var väl som vanligt, jag och felicia busade till ca 10 då hon vilade. vid 11 kom min mamma och vid 12 så vaknade felicia igen.

Jag och min mamma skulle fara till arbetsförmedlingen vid 2. men en halvtimme före bussen skulle gå så började felicia att larva sig på en köksstol. Hon har ju lärt sig att stå själv så hon skulle visa det. efter ett tag så tyckte jag att hon kunde prova på golvet då det är mer säkert. min mamma satt ca 2 meter från mig och felicia. Jag tog upp henne och sa åt henne att stå själv. då fick jag en ide om att prova släppa henne och se om hon kunde gå till mormor.

I början så började hon gå med benen men stod kvar med överkroppen. så det gick inte så bra. men sen släååte jag henne. hon föll några gånger och hade jätte kul. oj vad hon skrattade. Jag blev superglad och förvånad då hon helt plötsligt fick igång balansen och GICK till mormor. Jag sprang och hämtade kameran och så höll vi på skert en 10 min. som mest tog hon 6-7 steg. :-D

En gång så gick hon från mig men istället för att ta tag i mormor och stanna så stannade hon och vände om och gick tillbaka till mig :-)
Jag var helt lyrisk LÄNGE efter det hände.

Jag förstår att bosse nog tycker det är lite synd att han var på jobbet men jag skickade filmklippet till honom så fort jag kunde. han får nog se henne gå i morgon. idag blev hon så trött efteråt. Jobbigt att prova nått nytt :_) ahha. nu känns det nästan som man har drömt allting men hon kommer nog igång nu. Hoppas hon fortsätter och inte får bakslag bara.
Konstigt är att hon har nu några dagar försökt få sig upp från att stå på alla fyra. men inte lyckats. men direkt efter hon lärt sig gå så kunde hon ställa sig upp själv. mitt på golvet. hon kom väl på hur man håller balansen. Det ska bli kul att berätta på dagis i morgon :-)

Felicia är ju väldigt sen med att gå eftersom hon fyller 2 i juni. men jag är bara glad. nu vet jag att hon kan. bara kul att se henne träna nu :-)
Carmen sa att jag kommer att ha fullt upp nu. haha. det tror jag nog, men jag kommer att leva på det här humöret rätt länge nu :-)

Just nu är jag hemkommer från hockey. fick följa med bosse. hans jobb hade hyrt deras loge. det var kul att få sitta i en loge. haha. lyxit. förtsa gången jag far och tittar på hockey. enda nackdelen är väl att jag har väldigt ont i öronen nu och självklart att AIK förlorade :-( nu blir det jobbigt för dom att klara sig.
Jag måste ju nästan erkänna att jag blev lite mer hockey intresserad än vad jag var. hihih det var ju spännande.

Nu saka jag ta och lägga ut filmklippet på felicia på fb.... om det går. sen ska jag nog ta och sova. om jag kan. är rätt uppspelt efter hockeyn. haha

Kommentarer
Postat av: Mona

Det blev mycket skrivet i dag. Det var ju oerhört spännande när Felicia började gå. Hon var ju så gullig och lite mallig oxå eftersom vi skulle klappa händerna åt henne.



Kram ,Vi ses

2011-04-12 @ 23:47:43
URL: http://monanilsson.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0